Eva Faye Wevle, Svensk litteratur

torsdag 10 oktober 2019 18:00-20:00, Bonniervillan, nedre Manilla i Stockholm
I klubbens ambition att bl a fokusera på kulturförståelse kommer vi att ägna detta kvällsmöte åt svensk kultur genom en introduktion till svensk litteratur. Vår guide är fil mag Eva Faye Wevle som på sitt underhållande sätt visar oss den fantastiska samlingen av porträtt av alla de stora svenska författare som blivit utgivna av Albert Bonniers förlag och berättar om deras författarskap. Familjen Bonnier själva ursprungligen invandrare kom att bli och är fortfarande en kulturinstitution i Sverige. Visningen varar en timme därefter går de som vill och äter en bit på något trevligt ställe på Djurgården. Vi bör bli en grupp på minst 20 personer då blir kostnaden per person 130 kronor för denna unika kväll. Klubbens medlemmar har företräde och ta gärna med din partner så blir detta ett familje-event i linje med vårt mål i klubben.
Obs bindande anmälan !